אם אתם מחפשים אפשרות ריצוף יפה עבור הבית שלך, מומלץ לשקול ריצוף פרקט עץ. סוג זה של הרצפה מוסיף מראה מתוחכם וחם לכל חדר. עם זאת, נדרשת תחזוקה נאותה כדי לשמור על ריצוף הפרקט שלך במצב מצוין. ניקוי קבוע והגנה על המשטח יעזרו לכם ליהנות מרצפה נטולת כתמים.

מהם היתרונות של פרקט עץ?

פרקט עץ יכול להיות מותקן על מגוון רחב של משטחים. לחלקם מראה כפרי יותר, בעוד שאחרים חלקים ומעודנים. יערות מסוימים עמידים בפני מים, כגון דוסי, מרבאו, ו אירוקו. עצים אלה עמידים מספיק לשימוש בכל הבית, אם כי יש לאוורר אותם כדי למנוע עיבוי. כמו כן חשוב לזכור כי פרקט צריך תחזוקה מתמדת.

רצפות פרקט יכול להיות אטרקטיבי ביותר והם בחירה מצוינת עבור פנים הבית. זה זמין במגוון צבעים, ומאפשר לך ליצור עיצוב ייחודי. ניתן להתקין רצפות פרקט בקלות באמצעות מערכת קליקים, או על ידי הדבקתן למקומן. ישנם מספר סוגים שונים של פרקט, ויש פרקט שיתאים לכל נושא תפאורה.

ריצוף פרקט קל לתחזוקה ויכול גם להפחית את תסמיני האלרגיה. רצפות פרקט אינן אוספות נמלטים מחרקים ולכן הן מתאימות לשימוש בבית עם ילדים. פרקט הוא גם חם, ולכן היא בחירה מצוינת עבור חדרי ילדים.

ריצוף עץ פרקט מורכב מחתיכות עץ בודדות שנלחצו זו לזו. ישנם שני סוגים עיקריים של פרקט: עץ מלא ועץ מעובד. עץ מלא הוא יקר יותר, בעוד עץ מעובד הוא זול יותר וקל יותר להתקנה.

תהליך התקנת פרקט עץ

לפני התקנת פרקט עץ, חיוני לבדוק את לוח הבטון לתכולת לחות ואז למדוד את עובי הפרקט. וודאו שרמת הלחות נמצאת בסובלנות הדבק המשמש למריחת הפרקט. לאחר שלוח הבטון יבש, תוכלו להתקין את הפרקט על ידי מסמורו או על ידי הנחת חלקים בודדים בדבק. עדיף להשתמש בדבק שאושר על ידי יצרן העץ.

ההתקנה של ריצוף פרקט צריך להסתיים בחדר נקי, מאוורר היטב. באופן אידיאלי, הרצפה צריכה להיות מרובעת. אם בחדר אין תת רצפה, אתה יכול להתקין שכבת דיקט לכיסוי. השתמש בכף מחורצת כדי לסמן את הפער המומלץ בין כל אריח. לאחר מכן, התחל ליישר את האריח הראשון, וודא לשמור על רווח של סנטימטר שמיני בין כל אריח.

לאחר שדבק רצפת הפרקט התייבש לחלוטין, תוכלו להמשיך בגימור הרצפה באמצעות מלטשת רצפה מסלולית. השתמש בנייר זכוכית עם 80 חצץ כדי לשייף את הרצפה, ואילו נייר זכוכית עם 120 חצץ מומלץ לפינות. תלוי בסוג אריחי הפרקט, יתכן שתצטרך גם לשייף את הקצוות ובעיטות הבוהן בארון.

אתה יכול למצוא אריחי פרקט בצבעים שונים ודפוסי תבואה. אתה צריך גם לרכוש מספיק אריחים כדי להשלים את התבנית. לאחר שרכשתם את האריחים, פרקו אותם בחדר בו אתם מתכננים להתקין אותם.

כיצד לבחור פרקט עץ עבור הבית שלך?

פרקט עץ הוא בחירה מצוינת לרצפות שלכם אם אתם רוצים מראה קלאסי וכפרי. סוג זה של ריצוף נמצא לרוב בבניינים לפני המלחמה. מבנים אלה עוצבו לעתים קרובות על פי מבנים אירופיים ישנים יותר. למרות הפופולריות שלו, פרקט עץ יכול להיות קשה למצוא בבית. כדאי לקחת בחשבון כמה דברים בבחירת פרקט עץ לרצפות שלך.